Διατροφή

Τροφές σύμμαχοι και τροφές εχθροί των δοντιών

Ορισμένες τροφές μπορούν να επιβαρύνουν τα δόντια και άλλες να τα ωφελήσουν.

Οι «σύμμαχοι»
  • Πρώτη θέση στη λίστα με τους συμμάχους των δοντιών σας κατέχει το μήλο, λόγω της σκληρής του σάρκας. Μάλιστα, στην περίπτωση που δεν μπορείτε να πλύνετε τα δόντια σας, συστήνεται να ....φάτε ένα μήλο. Η περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες προστατεύουν επίσης τα δόντια από την τερηδόνα.
  • Το τυρί έχει την ιδιότητα να αποκαθιστά το p H του στόματος στα φυσιολογικά επίπεδα ( 5,5), ενώ ακριβώς επειδή είναι πλούσιο σε ασβέστιο και φώσφορο συμβάλλει στη διατήρηση γερών δοντιών.
  • Εντάξτε στην καθημερινότητά σας το πράσινο τσάι και το χαμομήλι και δημιουργήστε μια ασπίδα προστασίας για τα δόντια σας. Το πράσινο τσάι είναι εξαιρετικά πλούσιο σε φλαβονοειδή ( κυρίως κατεχίνες), τα οποία έχουν αντιοξειδωτική δράση κατά των βακτηρίων που προκαλούν την οδοντική πλάκα. Η περιεκτικότητά του σε φθόριο, προστατεύει επίσης από την τερηδόνα. Όσο για το χαμομήλι, η αντιβακτηριδιακή του δράση συμβάλλει στην υγεία της στοματικής σας κοιλότητας.

Οι «εχθροί»
  • Περιορίστε την κατανάλωση ανθρακούχων αναψυκτικών, αφού το ανθρακικό και η ζάχαρη μειώνουν πολύ το pH του στόματος, προκαλώντας βλάβες στα δόντια.
  • Επίσης, τα εσπεριδοειδή και οι χυμοί τους διαβρώνουν την αδαμαντίνη, λόγω της περιεκτικότητας σε κιτρικό οξύ. Προσπαθήστε, λοιπόν, μετά την κατανάλωσή τους να ξεπλένετε το στόμα σας με νερό.
  • Οι τροφές που έχουν την ιδιότητα να «κολλάνε» στην επιφάνεια των δοντιών κατηγορούνται επίσης για την εμφάνιση τερηδόνας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα κολλώδη ζαχαρούχα τρόφιμα, όπως τα τσίπς, τα γαριδάκια και οι λουκουμάδες, αλλά και θρεπτικές τροφές με κολλώδη υφή, όπως η μπανάνα, η πατάτα, ο κρόκος αυγού και τα αποξηραμένα φρούτα.